Re: Ultra160 vs ATA133

Autor: ivp008 <ivp008_at_pocztakropkae-dom.net>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 20:18:40 MET

Bernard wrote:
> Poprawiam. Mylisz się.

:)

> Oczywiście 15kRPM to ponad dwa razy lepiej od 7200, ale pozostałe
> parametry są zbliżone, a wszystkie współczesne dyski i tak buforują
> większe porcje danych.

Cache na poziomie 8MB raczej wszystkiego nie pomieści

> Poprawi się głównie czas szukania sektora, a
> ten dzięki buforowaniu nie nie jest krytyczny.

potem i tak trzeba to zapisać na dysk, a żeby zapisać
trzeba znaleźć miejsce

> Wyszukiwanie ścieżki
> jest tak samo (prawie) szybkie.

tak się skłąda że robiłem benchmark HDtach-em
na dyskach u320 10kRPM i czas wyszukiwania wachał się
pomiędzy 6-8 ms a nie 12-14 jak jest w ide, pomijając raprota

> Oprócz wyższych obrotów jest też więcej hałasu i ciepła.
to prawda

> Dysk będzie szybszy, ale nie będzie to wzrost
> odczuwalny przy typowym użytkowaniu.

miałęm kiedyś scsi w kompie, wystarczy zobaczyć jak ładuje się photoshop

> Co innego w mocno obciążonym
> serwerze typu hurtownia danych...

większość serwerów lubi szybkie dyski,
postaw sobie squida lub serwis php na IDE
nie wspominając o bazach danych

--
pzdr,
ivp008