Re: Ile mozna dac za zlozenie kompa?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 10:16:25 MET

januszek napisał:

> Ceny zostaly zanizone i w zasadzie w tej chwili umiejetnosc
> skladania i serwisowania sprzetu PC jest nisko ceniona...

Zaskakuje mnie to, co piszecie. Ja z reguły unikam już składania
komputerów komukolwiek (przejadło mi się), ale jak ktoś poprosi
i po dłuższych namowach zgodzę się, to ustalam stawkę 70 zł za
godzinę. Pół roku temu znajomemu wymieniałem kartę graficzną.
Musiałem wybrać model, pojechać i kupić kartę. Potem z kartą
pojechałem do klienta, zamontowałem, skonfigurowałem, przy okazji
trochę wyczyściłem wnętrzności, dopieściłem BIOS i system. Całość
zajęła mi nieco ponad 2 godziny. Koszt: 150 zł (+ karta oczywiście).

Inny przykład. Gość poprosił o reinstalację systemu (WinXP). W grę
wchodziło zabezpieczenie danych programów księgowych itp. Przy
okazji klasyczne czyszczenie wnętrzności, smarowanie wentyli. Potem
konfig BIOS-u, konfiguracja systemu, sieci - słowem dopieszczenie na
maksa z testowaniem stabilności. Zajęło mi to 6 godzin, ale
policzyłem mu za 5. Koszt: 350 zł.

Takich klientów zgłasza się do mnie wielu. Większość odsyłam z
kwitkiem, albo do moich znajomych, którym ufam i wiem, że zrobią to
naprawdę profesjonalnie. Nie toleruję fuszerki. Komputer, który
przechodzi przez moje ręce ma błyszczeć i uszami klaskać. Cenię
sobie swoją wiedzę i doświadczenie, zwłaszcza że wiele lat i
pieniędzy zainwestowałem w to, co teraz potrafię. A za wiedzę
trzeba płacić. Pan, który przychodził wymieniać bojler na ciepłą
wodę zgarnął 300 zł za 3 godziny pracy i żadnych taryf ulgowych
nie przewidywał. I ja to rozumiem :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/