Re: [obudowa-kupiłem] Jeśli nie Chieftec to co?

Autor: kermeet <vrplus_at_poczta.DOT.onet.DOT.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 17:01:26 MET

kermeet <vrplus@poczta.DOT.onet.DOT.pl> wrote in
news:Xns95B1859BF485AvrpluspocztaDOTonetD@127.0.0.1:

> Postanowiłem zmienić wysłużoną i już trochę małą obudowę mojego
> komputerka.

Witam,

dziękuję wszystkim za razdy i sugestie.

Kupiłem nową obudowę, używanego (w bardzo dobrym stanie i w niezłej cenie)
Chiefteka z serii Dragon: DA-01BL-D (big tower).

:)

Z przodu na dole można zamontować 3 wiatraki 80mm (2 do HDD, jeden
dodatkowo), z tyłu 2x 80 + 1x 90. Po przełożeniu wszystkich gratów,
zamontowaniu dwóch dodatkowych wentylatorów 80mm, Arctic TC, jeden
wciągający, drugi wyrzucający powietrze temperatura całości zauważalnie
spadła. Nie podam Wam odczytów z czujników, bo nie mam zainstalowanego
programu do monitorowania temp ;), ale różnica jest wyraźnie odczuwalna
"organoleptycznie". W budzie jest duuużo chłodniej, zasilacz (Chieftec HPC-
360-202DF) wydmuchuje ledwie letnie powietrze, podczas gdy w starej budzie
buchał gorącym :)

Temperatura GF 6800 (tutaj zamontowałem NV silencera, także pewnie też się
przyczynia do spadku temp.) 42-43 st w idle, poprzednio nie schodziło z 50
st.

Podsumowując:
Plusy:
- duża :) (zawsze miałem chrapkę na bigtowera, ale mnie ceny odstraszały)
- bardzo dokładnie wykonana, brak ostrych krawędzi.
- kasetki na hdd z wentylatorami - barracuda 7200.7 jest teraz ledwie
letnia...
- sanki do napędów 5,25" - miałem obawy co do tego, czy nie będzie to
ustrojstwo klekotać, ale jest wykonane na takim poziomie, że efekt końcowy
jest bardziej niż zadowalający.
- klasyczny design
- zamykanie ścianki bocznej na klamkę
- przemyślana konstrukcja - całość prezentuje się bardzo dobrze i jest
bardzo dobrze dopasowane - nic nie "lata" nic nie klekocze

Minusy:
- mogłaby być większa odległość pomiędzy górną krawędzią płyty, a
konstrukcją obudowy - mam pewne obawy, czy coś takiego jak Zalman CNPS7000
się tam zmieści - jeżeli wystaje poza płytę to nie wejdzie. Z tego samego
powodu praktycznie nie da się odpiąć coolera z CPU - taką mam wredną
zapinkę, że dość dużej siły trzeba użyć.

- brak możliwości montażu wentyli 80mm inaczej, niż w plastikowych
koszykach - niestety nie da się w tej budzie zamontować najnowszego dziecka
AC, bez tej plastikowej "osłony". Trzeba byłoby wiercić dziury w obudowie.

- brak możliwości montażu wentyli w ściance bocznej - jest kratka
wentylacyjna, ale nie ma miejsca na zamocowanie śmigiełka (choć na upartego
pewnie się da). To taki w zasazie mały minus, przy tej iości pozostałych
wiatraków te w bocznych drzwiach w zasadzie stają się zbyteczne.

To tak dla potomnych, którzy być może kiedyś będą przeszukiwać google
szukając informacji o starych obudowach ;)

Pozdrawiam

--
| gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta onet pl |