Re: zamrażanie i resetownaie kompa - dlaczego ??

Autor: tom <tomaszsroka_at_poczta.fm>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 14:21:47 MET

Brodi wrote:
> 1. netykieta sie kłania
>
> na początek sprawdż czy ci gnizdko w ścianie nie iskrzy :-))
> póżniej sprawdż paste na procku i chipsecie oraz wentylator na grafie

no nie stwierdziłem nigdy iskrzenia z gniazdka - na szczęście -a problem
polega na tym że nie ma reguły kiedy to się dzieje więc na przykład moge
wyjąc powiedzmy karte sieciową i czekać na przykład 2 tygodnie a sprawa
i tak jest utrudniona ponieważ komp potrzebny mi jest do pracy więć nie
ma kompra nie ma pracy.

Ale jeszcze jedno mnie nurtuje - może dziś w nocy sprawdze RAM
MemTest-86 v3.0 i zobacze czy to RAM jest do dupy ale pamiętam kiedyś
jak wymieniłem zasialacz z 300W bodajże Codegena na Chiefteca 420W to po
podłączeniu komp się nie komunikował z monitorem - komp chodził - to
znaczy dyska zaczynał chodzić, napędy optyczne się wysuwały ale monitor
był czarny i troche mnie to zachowanie zdziwiło ale nie to jest
najlepsze - kiedyś wyjąłem sobie jedną kośc RAMu (bo mam 2 x 256) żeby
zobaczyć czy jedna z nich jest zła ?? Jak ją z powrotem próbowałem
włożyć komp znowu monitor nie reagował :((( ciekaw jestem dla czego - to
było niezależne od tego w które gniazdo wkładałem kość - w końcu po iluś
tam kombinacjach i godzinach walenia w obudowe zaskoczył i od tamtego
czasu boje się wyjamować te kości bo komp mi jest potrzebny

A i jeszcze jedno - czy jak mam płytke z Dual Channel i mam 2 kostki
RAMu po 256 MB to żeby było dobrze musze włożyć obie kości w gniazda
RAMu o tych samych kolorach - tak ????????????

--
Pozdrawiam
tom