Re: raid Promise

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 12:09:43 MET

Brodi napisał:

> to zapytam jaką masz wydajność przy kopiowaniu na tym raidzie
> z dysku 2 na 4 ( 2 to ten zwykły ide na pierwszym kanale, a 4
> to ten zwykły na drugim kanale) ?

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale jeśli mowa o Promise, to u
mnie wygląda to tak:

Promise1 master (mirror): Maxtor D740-X 80 GB
Promise1 slave (mirror): Seagate Barracuda ATA IV 80 GB
Promise2 master: WD Caviar SE 120 GB
Promise2 slave: Maxtor D740-X 40 GB / zamiennie: Samsung 6,4 GB

Jak widzisz, na pierwszym kanale mam mirror, a zwykłe dyski na
drugim. Nie pytaj dlaczego tak dziwnie - po prostu inaczej nie
dałem rady upchać tego wszystkiego w obudowie, żeby wygodnie
taśmy podłączyć :)

I teraz: jeśli kopiuję z Promise2 master na Promise2 slave, to
transfer jest uzależniony od możliwości dysku zapisującego. Podczas
kopiowania plików MP3/WAV na Maxtora 40 GB na WD 120 GB dane lecą
lecą z prędkością ok. 25 MiB/s, a na Samsunga 6,4 GB z prędkością
ok. 8-10 MiB/s (wyniki z pamięci, mogą się faktycznie nieco różnić).
W drugą stronę, z Maxtora 40 GB na WD 120 GB jest szybciej 35-40
MiB/s (bo WD potrafi szybciej zapisywać). Z Samsunga 6,4 GB na WD
SE 120 GB jest coś koło 20 MiB/s.

> A jaka wydajność przy kopiowaniu z np IDE 1 na ten mirror ?

Na podstawowym kontrolerze mam tak:
IDE1 master: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB
IDE1 slave: WD Caviar SE 160 GB
IDE2 master: NEC ND-3500A
IDE2 slave: Lite-ON LTR52246S / zamiennie: ASUS 50x

I tutaj, niezależnie od tego czy kopiuję z Barracudy 200 GB, czy WD
160 GB na ten mirror, to transfer osiąga ok. 25-30 MiB/s. Z mirrora
na Barracudę ok. 35 MiB/s, a na WD ok. 40 MiB/s.

Jak widzisz, ten mirror bardzo ładnie działa, a ja w codziennej
pracy nawet nie odczuwam jego obecności. Niestety, nie mogę tego
samego powiedzieć o moich testach ze stripingiem. Połączyłem te
same dyski, które chodzą teraz w mirrorze i wydajność była wręcz
tragiczna: zapis ok. 10-12 MiB/s, odczyt 15-17 MiB/s.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/