Re: Wentylator 80mm 12V --> 120mm 7V

Autor: ard <ardjeden_at_tlen.pl_jeden=1>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 23:14:58 MET

Dnia 2004-12-07 22:27, Użytkownik Adam 'Adak' Kępiński napisał:

> Tak sobie pomyslalem, ze moglbym zmienic sam wentylator na 120mm (za
> pomoca przejsciowki 80 --> 120mm) i puscic go na 5 lb 7V aby bylo ciszej
Ciszej nie będzie. Chyba, że masz juz porządnie zjechane łożyska
(tuleje). Ten hałas wytwarza powietrze przeciskające się przez radiator.

> (i wydajniej?).
Jeśli puścisz ga na mniejszym napięciu wydajność będzie porównywalna,
nie chce mi się teraz liczyć...

> Pytanie jest, czy nie pogorszy to chlodzenia procesora? A moze polepszy?
> Wolalbym zeby sie polepszylo.
Też kiedyś chciałem polepszyć chłodzenie. Dołożyłem wiatrak nawiewający
powietrze z zewnątrz na chłodzenie procesora i temperatura procesora od
razu się zmieniła! Podniosła się o ~5 stopni. Okazało się, że ten
wentylator przepychał powietrze przed tym na radiatorze, był za mocny.
:D Nie ma co przesadzać, 80mm jest w sam raz, a jak nie starcza to wc.
Prawdopodobnie wystarczy zmienić wentylator na nowy, łożyska kulkowe,
krócej pochodzi ale kogo to obchodzi.

pozdrawiam
        ArD