Re: Napięcie CPU... problem!

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 00:39:25 MET

Olo <maciej774@wp.pl> wrote:
> Dlaczego komputer pracuje stabilnie dopiero przy napieciu CPU 1.8V, a nie
> nizszym?

Przy wyższym napięciu szybciej ładują się różne pasożytnicze pojemności
i przez to przebiegi są 'ostrzejsze'. Za to wydziela się więcej ciepła.

> Dlaczego innym ludziom pracuja komputery z CPU podniesionym do 200 przy
> 1.65V a mi nie, nawet posiadajacych taka sama plyte i taka sam predkosc
> procesora?? W czym tkwi problem??

Akurat taki Ci się trafil. Producent CPU gwarantuje Ci pracę na nominalnej
częstotliwości - trafiają się egzemplarze, które pójdą na 5% więcej, albo
takie, które pójdą na 20% więcej. Czysty przypadek.

P.