Re: problemy z podziałem dysku

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 21:46:32 MET

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
news:umnuoc.ko5.ln@kwinto.prv...

> Po co ci to - czyżby aż tak ci zależało na tych 8 MB, że gotów jesteś
> ponownie dysk partycjonować? ;-)). Windows XP rezerwuje sobie ten obszar
> na potrzeby ewentualnej konwersi do dysku dynamicznego, musisz się z tym
> pogodzić.

Czy ja wiem, zależy, nie zależy - może nie jest dużo przy takiej wielkości
dysku i już i tak dostępnej ilości wolnego miejsca.
Pytałem bardziej dla zasady i ogólnie. Co do partycjonowania dysku - a
dlaczego nie ? Jeśli będzie tak dalej (korzystam z sieci w zasadzie do
poczty + www ale bez ściągania czegokolwiek) i co jakiś czas wpadnie mi
jakiś syf na dysk (mimo stale właczonego NISecurity) to będę musiał tak, czy
inaczej sformatować ten dysk, a wtedy dane będą akurat najmniej ważne
(zwłaszcza, że zawsze pozostaje backup).

> Tak BTW - instalowanie systemu na jednej wielkiej partycji to
> najzwyklejsze proszenie się o kłopoty. A do zabawy z partycjami polecam
> BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com, bo demo PPM nie
> pozwoli na zbyt wiele.

A to, jeśli można wiedzieć - czemu ?
Jeśli niesie to ze sobą aż takie ryzyko wówczas odpuszcze, ale, gdyby tak
można było zrobić i odzyskać te 8 MB (choć, z tego, co zostało podane przez
Mojego Przedmówcę chyba nie za bardzo) to, przed następną ewentualną
formatką gdzie i tak wyczyszcze dysk może warto spróbować - jeśli tylko
będzie to możliwe.

Za wszelkie dotychczasowe info dziękuje.
-- cOOba --