Re: p³yty 754

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 20:47:21 MET

> A AMD-64 mia³o dwukana³owy kontroler pamiêci?
Nie, bo tester by³ na 754. Do 939 nie mam dostêpu, niestety nie spotka³em
sklepu by co¶ podobnego sta³o na pó³ce. A sprzedawcy sprzêtu ¿±daj±
kupowania kota w worku.
Prawdopodobnie u jednego z klientów jest P4 z p³yt± i dwukana³owym
sterownikiem, bêdê tam dopiero pod koniec nadchodz±cego tygodnia. Poza tym
nie mam przekonania co do sensu porównania bo jednak jest to inna
architektura.
P4 w ogóle odpada, bo mój program jest 16-bit, a intele od P4 nie "lubi±"
takich programów. Obecnie pracujê na PIII 1.2 na TUSL-2C i szybko¶æ
dzia³ania jest oko³o dwukrotnie wiêksza ni¿ na P4 (nawet tych szybszych i
HT). Natomiast procki AMD jako¶ siê tym nie przejmuj±, st±d moje pytanko.

> Bo je¶li nie, to masz zbyt ograniczone testy.
Mój test sprowadza siê do wykonania zadania programu i zmierzenia czasu
jego wykonania. Inne testy/wykresy/benchmarki w ogóle mnie nie interesuj±.
Nie ¿yjê z ogl±dania ich wyników tylko ze swojej pracy.

> Skoro FSB
> ma wp³yw, to dwukana³owo¶æ te¿ *musi* mieæ.
Testów ze stoperem nie czyni³em. Po prostu æwiczy³em pracê na P4 1.8 i siê
rozczarowa³em. Pó¼niej sprawdza³em na P4 2.8 HT i "wzrokowo" ró¿nica
pomijalna.

Dziêki za dobre chêci rozwi±zania problemu.
    Pozdrawiam
        Darek