DDR - wiedza elementarna

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 23:59:30 MET

Witam.

Pytanie z serii durnych, ale... dla mnie odpowiedz nie jest oczywista.

Ma ja sobie Athlona 2000+ na plycie Asusa na nForce2 (nie pamietam w tej
chwili jakiej, ale to nieistotne) i 2x 256RAM Kingstone'a (400Mhz, CL 3).

Przy boot'cie dostaje:
"Memory frequency is 133Mhz, dual channel" (i pewnie cos wiecej, ale wazne
jest to).

Czy to znaczy ze pamieci dzialaja na 133Mhz?
Dual channel rozumiem, ale czemu nie dzialaja na 133 x 2 = 266Mhz?

Kiedy ustawilem w Biosie frequency 200% (--> 267Mhz) to komputer dal sie
juz odpalic tylko w "safe mode" i przestawic pamiec na 100%.

To jak to jest? Ile w tym wypadku wynosi FSB, jak sie ma taktowanie
pamieci, bo wiem tylko tyle ze procesor to 12.5 x 133.

A wzielo sie to wszystko z tego, ze kolega ma jakies cudne pamieci Geila i
ma na nich napisane 400MHz - i u niego rowniez nie da sie odpalic kompa
przy 400Mhz, a przeciez przy tylu moje tez powinny chodzic, jesli
wlozylbym tam np. Bartona 2500@3200 .

Prosze o rzucenie kilku candeli swiatla na sprawe :-)

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055