Re: ile kosztuje prad zjadany przez kompa

Autor: Robert T <robert003_at_go2.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 18:25:28 MET

Tomcio napisał(a):

>>czyli trzeba liczyc :
>>
>>300W/h * 24 (chyba? nie jestem)

To że komputer ma zasilacz 300W nie oznacza ze taką moc pobiera.
Pisałem kiedyś jak zmierzyć jaką moc prądu pobiera komputer. Mozna to w
przyblizeniu zmierzyć licznikiem energii który każdy w domu posiada.
Moja jednostka centralna (bez monitora) pobiera średnio 70-80 W. Jest
to P III 800 MHz + 512 RAM+ GF 256 DDR + Seagate 120 GB + Seagate 40 GB
+ SB Live 1024 + CD Rom+ CDRW.
Monitor niestety pobiera znacznie więcej - średnio od 80 - 150 W w
zaleznosci od wielkości (no chyba że ktoś ma LCD od 30-50 W).

Pozdrawiam
Robert