Re: Co tak wolno ? ARCTIC COOLING COPPER SILENT 2 TC Rev 2

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 14:46:42 MET

> Wentylator posiada czujnik temperatury,
> który w zależności od potrzeb reguluje szybkość pracy od 1400 do
> 2800 obrotów (...)

U mnie podobny wiatrak zmienia obroty od 1400 przy starcie kompa do
2100 przy 58 st. Termistor jest wylutowany, przedłużony kabelkiem i
wetknięty między żebra radiatora.
Podobnie zachowuje się analogiczny wiatrak w zasilaczu, przedłużony i
zasilany z gniazda na płycie. Termistor na oryginalnym miejscu, bo
wiatrak pracuje (inaczej niż na procku) w strudze podgrzanego
powietrza.
W sumie jest całkiem cicho (zwłaszcza zaraz po właczeniu kompa :).
IMO każdy wiatrak poniżej 1500 obr/min jest cichy i do tego należy
dążyć, tuningując system odprowadzania ciepła.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Codegen 300W***