Re: kieszen USB

Autor: Michał Olszewski <rymi_at_pro.onet.WYWAL_TO.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 08:34:57 MET

Dnia 12/30/2004 11:21 PM, Użytkownik ToMasz napisał:

> witam
> planuje zakup kieszeni na hdd/cd 5.25 ze złączem USB. barddzo wazna jest dla
> mnie mozliwosc włączania i wyłączania na chodzacym komputerze ( bez
> restartu)

To nie jest zalezne od obudowy tylko jest to po prostu
funkcjonalnosc zlacza USB :)

> czy po umieszczeniu w takiej kieszenie nagrywarki dvd, mozna
> nagrwac płyty? nero widzi prawidłowo takie urzadzenie? czy takie cos chodzi
> pod win98 i Xp?

Dziala z tym, ze W98 najpierw trzeba zainstalowac sterowniki tej
obudowy [XP sam wykryje obudowe i sam sobie zainstaluje sterowniki]

> jaka jest realna szybkosc transferu (ile czasu trzeba na skopiowanie
> płytycd700mb), zakłądając ze producent podaje 480mbit usb 2.0 - to sa jedyne
> parametry które podaje, dlatego zadaje tyle pytan :)

Osiagam jakies 24-25 MB/s [ten sam dysk wlozony bezposrednio do
kompa uzyskuje 40-45MB/s]

> moze troszke naiwne pytania, ale ostatnio przyszedł kumpel z kablem do
> transferu danych usb->usb. totalna porażka. szybciej dane sie przenosiły na
> płytach cdrw.

Tutaj to max 54Mb/s wiec nie dziwne, ze wolniej od karty
sieciowej [100Mb/s], a przy takich urzadzeniach ale w wersji 1,1
[duzo tego jest jeszcze] to max 12Mb/s wiec okropnie wolno [700MB
to jakis kwadrans]

> czy ktos uzywa takiej kieseni? jakies wrażenia opinie? czy transfer danych
> z/na taką kieszen zamula systrem?

Ja mam aluminiowa bo HDD sie mi grzeje wiec nie chcialem blokowac
wymiany ciepla plastikami, ale w obudowach do nagrywarek w 99%
jest wiatraczek chlodzacy wiec problem odpada. Niektorych
obudowach 3,5 tez jest wiatraczek [ale taka obudowa robi sie
wielka i nieporeczna - jest dluzsza o wiele od dysku - mysle, ze
prawie dwie dlugosci i wysoka - tez kolo dwoch razy]

Szkoda, ze dyski 2,5" sa takie drogie przy duzych pojemnosciach,
bo bym sobie taki zapodal i nosil HDD w kieszonce koszuli :)

--
Michał Olszewski vel RyMi
rymi@pro.onet.WYWAL_TO.pl