Przesiadka z Celerona 500 na 800 :/

Autor: Tomasz Maciąg <tmaciag_at_willow.iie.uz.zgora.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 20:26:33 MET

Witam, może ktoś z grupowiczów coś mi doradzi, bo ja już wymiękam....

Na początek przedstawię konfigurację sprzętową:

MoBo: AOpen AX6BC (slot1)
CPU: Celeron 500MHz + przejściówka MS-6905 (slot1/ppga/fcpga)
RAM: 64+128
OS: Win98se

Wymieniam CPU na któreś z tych: Celeron 800MHz lub PIII 900MHz
I zaczynają się dziać cuda - zestaw działa absolutnie bezawaryjnie
ale tylko pod DOSem! Widać wyraźne przyśpieszenie sprzętu np. w
grach Dosowych. Natomiast Win98se który do tej pory był sprawny
pod Celeronem 500 teraz nie ładuje się do końca, tylko w połowie
ładowania następuje samoczynny reset :/ Nie da się także zainstalować
Win98 od nowa, bo podczas instalacji pojawiają się okienka
"cośtam wykonało nieprawidłową operację" i wszystko się wykłada...

-Procki się nie przegrzewają, dałem solidne chłodzenie.
-Przejściówka jest dobrze skonfigurowana, cyrki dzieją się
  niezależnie czy jadę na autodetekcji, czy sam wymuszam
  odpowiednie napięcia i mnożniki.
-Nie wierzę, że oba CPU są uszkodzone (to dlaczego DOS działa?)
-Z manuala MoBo wynika, że płyta bezproblemowo może obsługiwać
procek 800 MHz, a nieoficjalne dane wskazują nawet na 1GHz...
-to wszystko wypróbowałem na starym i najnowszym biosie i nic

Pomocy...!

--
T.M.