Re: Płyta Gigabyte GA-8I865P-G trzeba instalować stery RAID?

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 20:26:59 MET

29 Dec 2004 16:30:30 +0100, na pl.comp.pecet, Krzycho napisał(a):

> Czy do płyty Gigabyte GA-8I865P-G system Home XP trzeba instalować "Sterowniki
> raid innej fimry" przy instalowaniu systemu?

Jesli uzywasz raidu to mozliwe ze trzeba - jesli instalacja nie jest
mozliwa inaczej.

> Bo bez instalowania wystepuje objaw: podstawowy kanał IDE pracuje wtrybie
> multiword DMA tryb-2. A dysk (seagate ATA 160 GB, 7200) pozwala na pracę UDMA-
> 5, i tyle pokazują programy testowe że może pracować. System jednak nie
> pozwala przełączyć na szybszy transfer. O co biega?

A to nie ma zwiazku z samym instalatorem przeciez. Skoro nie pozwala na
szybszy transfer, to bardzo mozliwe, ze masz jakies stare sterowniki do
plyty glownej, albo ze w ogole zadnych nie zainstalowales, albo tez ze ona
nie obsluguje wyzszych trybow (nie wiem jaka to, ale raczej malo mozliwe).

> Może dysk podłączyc przez przejścówkę do złacza SATA?

IMO nic to nie da, bo nie tu chyba lezy problem, a w sterownikach.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl