Re: jak uziemic komputer ??

Autor: Wieslaw Lubas <vieniu_at_math.put.poznan.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 18:53:34 MET

Heziu wrote:
> Dnia Tue, 28 Dec 2004 22:11:05 +0100, Magik <wladek_g@interia.pl> napisał:
> A jak mam gniazdko bez uziemienia a do niego podłączoną listwe
> zasilajaca w której są bolce i do niej dopiero podłaczony komp to to
> tak jakby ich nie było(tych bolców)??

A znaki przestankowe tez zjadlo? ;-)
Uziemienia to w gniazdkach nie ma juz teraz, moze byc przewod ochronny,
neutralny lub neutralno-ochronny (PE,N,PE-N).
W najgorszym przypadku jak koledzy mowili, w gniazdku nalezaloby 0
zmostkowac z kolkiem. Sztuka wielka nie jest,ale jak nie masz za bardzo
pojecia jak sie do tego zabrac, to chociaz zwroc uwage,ze: zera szukamy
na wlaczonym bezpieczniku, modyfikacje wprowadzamy na wylaczonym,
pamietajac kolor uprzednio odnalezionego zera ;-)))

WL