Re: Dylemat dyski SATA

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 14:29:02 MET

MadMan wrote:

> Możesz rozwinąć temat? Byłbym wdzięczny.

W zasadzie wszystko jest ok, ale SATA na VIA nie udaje ATA, więc do
instalacji systemu musisz mieć drivery SATA, które najlepiej ściągnąć z
internetu, tylko do tego musisz mieć system, którego nie postawisz bez
tych driverów i kółko się zamyka. Driver do WinXP jest na dyskietce z
płytą. Gorzej z WinXP 64-bit albo jakimś Linuxem.

W nForce SATA emuluje ATA i WinXP ani XP 64 nie wymaga żadnych driverów
do instalacji.

Niby drobiazg, ale potrafi dobrze zatruć życie, zwłaszcza, jak w
komputerze nie ma napędu dyskietek.