Re: Czy rzeczywiscie LCDki są lepsze od CRT?

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 22:37:31 MET

devil wrote:

> Zapytaj profesjonalnych grafików komputerowych dlaczego żaden z nich nie
> pracuje na lcd'ku tylo wszyscy na monitorach crt.

Nie wiem jakich grafików pytałeś - ale jeśli rzeczywiscie jeszcze siedzą
na CRT to przyczyną w 95% przypadków jest zapewne fakt, że /nie stać/
ich na /profesjonalne/ LCD. Z tym że za jakis czas ten "problem" sam się
rozwiąże - już teraz firmy zaprzestają produkcji CRT, a ceny LCD ciągle
spadają.
Poza tym zdajesz sobie chyba sprawę że nie we wszystkich zastosowaniach
graficznych jest wymagana "obłędna" zgodność kolorystyczna osiagana
tylko w sprzęcie typu Barco Coloris Calibrator? Nie wspominając o
pytającym w tym wątku - nie pisał on nic o tym że zajmuje się składem
czy przygotowaniem fotek do "National geografic"?

> To, że lcd jest lepszy
> od crt to mit, który jest jedynie powielany przez handlarzy, w końcu
> biznes sie musi jakos krecic.

W takim razie to swietny przykład na to że w każdym micie jest ziarnko
prawdy - w tym przypadku nawet /bardzo/ duże ZIARNO ;-)

> Ja mam 17" IBM, na trinitornie od ok. 5
> lat i nie zamienie go na nic innego.

Nikt cię raczej zmuszać nie będzie - ja np. juz dawno temu przesiadłem
się z Nec'a na Diamandtronie i raczej /nie/ planuję powrotu ;-)

***

BTW - w temacie głównego pytania wątku - TAK, wpływ na moje samopoczucie
  po przesiadce był zdecydowanie /odczuwalny/ - na korzyść LCD.. Pewnie
dlatego, że sporo siedzę przed kompem.

Pozdrawiam