Re: Re: Uzywny notebook - warto?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 16:07:01 MET

F.M.T wrote:

> Mozesz mi zdradzic jakie to zalety ma takie rozwiazanie w tym kontekscie?
> Wiem ze OT, ale zainteresowalo mnie.
>
> FMT

chodzi o to, że karta włożona do drugiego slota, a większośc notebooków
ma 2 sloty, korzysta z odrębnych ustawień sieciowych. Dzięki temu,
jeżeli w sieci masz dwa segmenty, z których jeden ma dostęp do internetu
a drugi nie, wystarczy przełoży kartę do drugiego slota i bez zbędnych
restartów czy logowań czy odświeżania sieci miec do niej dostęp. Ja mam
tak w pracy - siec zakładowa (w sensie komputerów)nie ma dostępu do
netu, ale za to kilka podłączonych nagrywarek i drukarek. Mój laptop
może mie dostęp do internetu, ale wtedy nie widzi żadnej drukarki czy
nagrywarki. Wtedy ściągam sobie co chcę, przekładam kartę i drukuję czy
wypalam. Zastosowań takiego rozwiązania jest kilka. A przy wbudowanej
karcie sieciowej musisz albo używac specjalnego softu, albo 'netsh' z
profilami albo ustawiac ciągle ręcznie.
pozdr
szydas.