Re: Gwarancje USA, NIemcy ???

Autor: januszek <januszek_at_polska.irc.pl>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 07:56:05 MET

Lookasik napisał(a):

> no i tutaj sie z Toba niezgodze. mozemy skonfrontowac wiedze. wystarczy ,
> ze zapoznasz sie troszki z orzecznictwem ETS

Zyjesz w innym swiecie. Gwarancji udziela producent na okreslonych przez
siebie warunkach. Jezeli wpisze tam, ze punkt serwisowy jest na Ksiezycu
to bedziesz mogl egzekwowac taka umowe takze na Ksiezycu. Wiec w zasadzie
wystarczy wejsc na strone producenta i sprawdzic czy mam w Polsce *wlasny*
serwis. Jezeli ma to nie ma problemu. Wroce do tego na koncu posta.

Druga sprawa to odpowiedzialnosc sprzedawcy za sprzedawany towar a
konkretnie za ukryte wady lub wady prawne. Tyle ze ta jest lokalna i zadne
orzecznictwo europejskie na to nie wplywa w sposob bezposredni a tylko
*posredni*.
Podkreslam posredni bo znowu sie pomyliles - na terenie Polski obowiazuje
polskie prawo - ot najswiezszy przyklad to VAT na Internet. Bruksela nie
moze nam zmienic prawa i jakims wlasnym rozporzadzeniem wprowadzic u nas
stawke podstawowa na Internet. Moze to zrobic tylko posrednio, nakladajac
na Polske sankcje w postaci kary pienieznej za nie wprowadzenie takiej
stawki. Rekojmia i sprawy zwiazane z odpowiedzialnoscia sprzedawcy sa
regulowane na poziomie krajowym i stad np wynikaja roznice w czasie
obowiazywania, np w Niemczech jest to 6-mcy.

> no wlasnie to "pewnie".... no nic jutro dzwonie po toshibach i innych ..
> ciekaw jestem co mi powiedza

O ile wiem to w Polsce nie ma w zasadzie punktow serwisowych bedacych
wlasnoscia firmy Toshiba. Jest tylko dwoch dystrybutorow: ABC Data
oraz Techmex, ktora maja wlasne, oddzielne od siebie sieci sprzedazy
i pewnie takze wlasne pukty serwisowe.
Na stronie http://tinyurl.com/5fcsq masz wymienione wszystkie europejskie
seriwsy Toshiby i Polski tam nie ma. Nie ma tez raczej mozliwosci, zeby
polski dystrybutor serwisowal sprzet kupiony u dystrybutora np niemieckiego.

j.