Re: Bezprzewodowa klawiatura sterowniki

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 08:38:20 MET

Użytkownik "Tadeusz drabarek" <tdrabarek@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cog25o$kp6$1@news.onet.pl...
> No z tą myszą to już bym nie przesadzał. Pamiętasz DOS'a?
> Pamietasz jak się instalowało mysz? W żadnym przypadku nie "chodziła"
> sama, bez sterowników.

Nie chodziła bo DOS z założenia nie obsługiwał myszy. W końcu podczas
używania konsoli jest niepotrzebna.

> [...]
> jest - zreszta razem z myszką) lub do portu USB. Jeśli do PS/2 to ŻADNYCH
> problemów nie będzie, bo system w ogóle nie będzie wiedział, że jest to
> klawiatura bez kabla, natomiast przy USB to mam nieprzyjemne
> doświadczenia - co prawda z myszką a nie klawiaturą. Myszka bezprzewodowa
> podłączona do portu USB w WinXP działa bez problemu, ale już pod Linuxem
> (Aurox) - nie ma takiej siły która by ją zmusiła do jakiegokolwiek
> działania. Tak więc muszę mieć na stałe dwie myszy - pod Windowsem chodzą
> obie naraz, a pod Linuxem tylko jedna - ta na porcie PS/2 (bezprzewodowa)

Fedora Core obsługuje myszy USB. Generalnie myszy podobnie jak klawiatury
należą do klasy urządzeń HID, jeśli system obsługuje tą klasę urządzeń -
obsłuży też klawiaturę i myszkę. Widać ten Aurox to wykopalisko, nie ma
zaimplementowanej obsługi HID.

Paweł