Re: Epox

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 22:51:55 MET

> Nazwa płyty głównej Epox EP-8KTA3(+)Pro
> Typ BIOS'u Award Award Modular BIOS v6.00PG
> Informacja z BIOS'u Award 10/19/2001 For KT-133A K7 Chipset Support
> Data BIOS'u systemowego 10/19/01

Na tym BIOS-ie to na pewno maksymalnie 120 GB. Miałem płytę bardzo podobną
(8KTA3+) i na przedostatniej wersji BIOS-u wprowadzono obsługę 48 bit (dla
dysków powyżej 137 GB) ale nie działała poprawnie (znikające pliki i
partycje - u mnie na WD 160 GB) i w finalnej wersji już ją wycofano (płyta
przestała wykrywać duże dyski) o czym EPOX niestety już nie informował w
info dot. BIOS-u.
Myślę że tu jest identyczna sytuacja jak u mnie bo BIOS z 05.02.2002
aktualizuje płytę do obsługi dysków powyżej 137 GB a następny aktualizuje
tylko Highpoint do 2.32 (jak u mnie) i są to aktualizacje z tymi samymi
datami.

Jeśli możesz dogadać się w sklepie o bezproblemowy zwrot dysku/wymianę na
mniejszy i zaktualizujesz BIOS do najnowszego to można pokusić się o
kilkudniowe próby z dyskiem ponad 137 GB ale jeżeli coś będzie się działo
to tylko poniżej tej wielkości.