Kabel sieciowy - rozgałęzienie?

Autor: Tadeusz drabarek <tdrabarek_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 21:39:01 MET

Witam!
Mam taki problem: W domu zainstalowane jest okablowanie sieciowe
"starego typu" - tj. NIE za pomocą kabli z końcówkami RJ-45, ale a
pomocą takich, jakie były stosowane wcześniej (okrągłe - nie wiem jak
się to nazywa, nie jestem fachowcem).
Muszę teraz doprowadzic kabel do pomieszczenia, w którym nie ma na razie
komputera, a blisko którego biegnie przewód sieciowy. Czy mogę ten
przewód przeciąć i w jakiś sposób sygnał rozdzielić - chodzi mo i swego
rodzaju "trójnik"
Czy takie rozwiązanie będzie działało? Pytam bo wiem, że żeby sieć
działała musi to wszystko byc do komputerów podłączane za pomocą takich
właśnie "rozgałęziaczy", a przy końcowych komputerach trzeba umieścić
specjalne końcówki. Tu właśnie widzę problem.
Przepraszam za zupełnie niefachowy język, ale zupełnie nie znam się na
tych sprawach. Mam nadzieję, że to co napisałem jest zrozumiałe, choć
jak sam to przeczytałem, to nabieram coraz większych wątpliwości.

Chodzi mi o to, że jest tak i wszystko działa:
            [KOMP1] [KOMP2] [KOMP3]

Czy może być tak: (* - rozgałęzienie, jak je zrobić?)
   [KOMP1] [KOMP2] [KOMP3]

                         |-[komp4] ?

Tadeusz