Kolejność bootownia z poziomu windows - czy to możliwe? [Długie]

Autor: Artur Dębski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 19:49:26 MET

Witam wszystkich,
Mam dość nietypowy problem może ktoś go już rozwiązywał -
Mam zainstalowane w celach testów Windows XP, Windows 2000 Server
oraz Windows 2003 Server. Wszystkie na trzech oddzielnych dyskach.
Aby uniknąć "zabaw" z bootmenu i problemów w razie uszkodzenia
któregoś z systemów i konieczności reinstalacji - przełączam się między
systemami przez wybór z poziomu biosu dysku z którego ma się bootować
system.

Może ktoś zna jakieś oprogramowanie dla Windows umożliwiające
zmianę kolejności bootowania bez konieczności fizycznej obecności przy
komputerze -
tzn. zdalnie przez sieć mógłbym określić z którego dysku (C,D,E) ma się
podnieść
system w serwerze który stoi zamknięty w serwerowi.
(wszystko robiłbym przez dostęp do pulpitu serwera przez VNC, Remote Admin
lub zdalny pulpit RDP)

Nie strzępił bym sobie klawiatury będąc pewnym że to niemożliwe
ale widziałem gdzieś (chyba na jakimś laptopie) programik umożliwiający
ustawinie parametrów wytajności procesora, sposobu jego chłodzenia,
włączenia czy
wyłączenia niektórych zasobów płyty głównej itp a wszystko to poziomu
Windows.
(a opcje te były dokładnym odzwierciedleniem wszystkich opcji BIOSu tej
maszyny)

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Artur Dębski

--