Re: wiekszy dysk

Autor: Adam Wozniak <adamPODKRESLENIEwozniak_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 18:47:11 MET

komar77r wrote:

> znalazlem cos takiego, prawda to ? :

Nie wiem czy akurat to jest prawda, ale prawdą jest, że dyski z
technologią S.M.A.R.T. posiadają specjalną pulę dodatkowych sektorów,
które są używane w momencie, kiedy jeden z sektorów jest "bad".

Za to dla mnie wygląda dość dziwne, że (jak opisuje autor tej
informacji) w niektórych przypadkach można podwoić pojemność dysku. To
wygląda dość dziwnie.

btw:
Nawet jeśli jest to prawda, to używanie tych "ukrytych" sektorów nie
jest dobrym pomysłem.

pozdro,
Adam