Re: Nagrywarki LG - blaski i cienie?

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 17:00:49 MET

W artykule news:Xns95AF76B1B8583mbien@127.0.0.1,
niejaki(a): Michal Bien z adresu <mbien@wywalto.uw.edu.pl> napisał(a):

> Poza obciazeniem systemu. Generalnie nienajlepszy pomysl.

> Oczywiscie ze sie da. Praktycznie wszystkie nie obslugujace
> UltraDMA pracuja zarowno w PIO4 jak i MW-DMA2 [16,6 MB/s] - w
> zupelnosci wystarczy bo maks transfer z zewnetrzych sciezek CD to
> ~7.200 kb/s przy x48 i 4.800 kb/s w przypadku tego LG. To ze w czasie
> postu wyswietla sie PIO4 jeszcze nic nie znaczy. Wystarczy
> standardowo w systemie ustawic DMA dla napedu.

Masz rację.
Właśnie sprawdziłem - menedżer urządzeń pod WinXP Sp2 wykazuje, że napęd ma
ustawione: Multi-Word DMA tryb 2.
Hmmm... nawet tego nie zauważyłem....
Dałbym sobie głowę uciąć, że kiedyś tak nie było, ale wtedy sprawdzałem pod
"gołym" WinXP bez żadnych SP, zaś napęd był sam jako Primary Slave. Teraz
jest na taśmie ze starym czytnikiem DVD Toshiby SD-M1402 (UDMA2). Być może
dodanie DVD wymusiło na CDRW LG zmianę trybu.

--
pozdrawiam
Adam M.