Dell Inspiron 4000 - "ukryte" combo modem/ethernet

Autor: jerzy szczudłowski <jerzy_at_jedwab.net.p1>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 12:59:34 MET

Laptop o którym mowa został kupiony bez opcji wbudowanego modemu i karty
sieciowej. Przy grzebaniu w środku zauważyłem, że owe porty są tylko
przykryte zaślepkami - gniazdka fizycznie są wlutowane w płytę i
okablowane. Ciekawi mnie, w jaki sposób producent je włącza. Używa
specjalnego programu, jest gdzieś zworka na płycie głównej, czy też po
prostu w moim modelu nie ma wlutowanego odpowiedniego scalaka (pod spód
płyty głównej nie chciało mi się zaglądać).