memtest

Autor: krzysiek <gramble_at_o2.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 00:20:30 MET

Witam !
Posiadam plytke gigabyte ga-8ipe1000-g , 2x256 ramu Geila 2.5-6-3-3 ,
procek to celeron d325 (sl7nd) i zasilka chieftec 1136H.
Mam juz ten zestaw jakis czas wiec przeszedl mi "fis" z podkrecaniem
wszystkiego na maxa , testami i miezeniem temperatury :P Procka
podkrecilem na 3,42GHz (19x180) pamieci chodza na 360MHz i timingach jak
wyzej. Wszystko dziala stabilnie jak skala , "pare" ladnych godzin
primem zero bledow , w pracy na codzien zero zwisow , w grach tez zadnej
zawieszki. pewnego dnia tak z ciekawosci zachcialo mi sie przetestowac
pamieci memtest-em , bylem przekonany ze wszystko bedzie spoko z racji
tego ze zestawik chodzi juz jakies 3 miechy , ale niestety zdziwilo mnie
duuuuuzo bledow podczas testu. bledy zaczynaja wystepowac w 4-5 tescie.
nie jest to pare malych errorow , jak zostawilem kompa na noc z
memtestem to rano przywitalo mnie kilkanascie tysiecy takich bledow !
obnizylem fsb procka tak ze dzialal a 3,0 GHz - bledow mniej. Dopiero
gdy nic nie jest podkrecone czyli dziala na 2,53 GHz bledy nie wystepuja.
I stad moje pytanie - czy z pamieciami cos jest nie tak ? wyczytalem
gdzies ze przelozenie do innych bankow moglo by pomoc , ale zastanawia
mnie co jest tego przyczyna. nie chce problemu obejsc tylko go
rozwiazac. ktos moze sie wypowiedziec ?

Pozdrawiam !