Re: Kontrola legalnosci oprogramowania

Autor: Hannibal <salaboss_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 23:45:11 MET

> Chcialbym uzyskac odpowiedzi na ponizsze pytania od osob, u ktorych takie
> kontrole zostaly przeprowadzone:
>

> - kto moze kontrolowac oprogramowanie?

Zawsze wchodzi gliniarz z tzw biegłym (czyt. kolesiem który wie jak np. mp3
znaleźć)

> - czy kontrolowane sa w zasadzie tylko produkty microsoftu czy inne takze?

Wszystko co masz na dysku i nie tylko, nawet płyty cd z muzyką
Widziałem przypadek jak koleś na wziął płyte pod słońce i "fachowym okiem"
stwierdził "eta ruskie"

> - jakie konsekwencje groza za posiadanie i uzywanie nielegalnego
> oprogramowania?

Zależy za, ile tego masz, i jak z gościami gadasz. W najgorszym przypadku
finał w sądzie z grzywną i
konfiskatą sprzętu.
Mojemu kumplowi np. tylko dysk zabrali "jako dowód" i do dzisiaj go nie
zobaczył.

> - czy pracownik np. microsoftu sprawdza legalnosc innych aplikacji?

Jak by pracownik microsoftu chodził to nikt by go do domu nie wpuścił.