Re: Wydajny sprzet

Autor: Maciek <foto.amatorDOD_at_interia.pl>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 15:23:57 MET

> Potrzebuje rozbudowac zestaw zlozony z plyty glownej: Gigabyte
> GA-8IPE1000MK, obecnie jest tam Celeron 4A 2,6 GHz i 512 MB RAM.
> Platforma wykorzystywana do zastosowan CAD. Wstepnie chcialbym
> procesor zamienic na Pentum 4 3.0 GHz (Prescott) i wstawic 4
> kosci DDR 512MB PC-3200 (400MHz). I teraz pytanie czy zmiana tych
> dwoch procesorow da duzy przyrost mocy? Moze lepiej zainwestowac w
> wieksza ilosc RAMu?
zmiana procesora w testach na pewno przyniesie wzrost wydajnosci ale
nie wiem czy ja odczujesz :-(
wydaje mi sie ze typowe programy CAD powinny bez problemow pracowac na
tej konfiguracji ktora masz. no chyba ze jest to jakis program ktory
bardzo duze wymagania sprzetowe albo robisz duzo skoplikowanych
obliczen. w przypadku obliczen P4 sa znaczaco wydajniejsze od
celeronow.
jesli te programu duzo korzystaja z dysku to moze tez warto pomyslec
nad zwiekszeniem wydajnosci dysku?

--
Maciek