Re: Konflikt Radeon 9200se z monitorem LG Flatron795FT

Autor: Darek F. <dfl_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 12:30:03 MET

Ja miałem kiedyś taki podobny problem z karta Radeon 9000 i Flatronem 19"
LG (dokładnie typu nie pamiętam, ale zdaje się że był to taki sam monitor
jak Twój). Problem polegał na tym, że obraz lekko drgał w poziomie, tzn.
dzielił się na wiele wąskich poziomych pasków, które przesuwały się w
poziomie kilka milimetrów względem siebie z częstotliwoscią kilka razy /s.
Na krawędzi obrazu objawiało się to jako pofalowanie, drganie. Oczywiście
sam obraz też był drgający. Najpierw myślałem, że to zakłócenia od jakiegos
pola elektromagnetycznego (typu głośniki), później że od zasilania.
Następnie podejrzewałem monitor oraz kartę graficzną. Okazało się, że
zarówno karta, jak i monitor są sprawne (problem kabli sygnałowych też
wyeliminowałem) W końcu uznałem, ze to problem niekompatybilności tych dwóch
elementów i zmieniłem monitor na Samsunga 19". Do dziś nie rozumiem dlaczego
tak się działo, myślę ze problem tkwi w regulacji monitora (coś mi świta o
innych tego typu objawach na monitorach LG 19"). W każdym razie pozostała mi
pewna "rezerwa" do monitorów LG zwłaszcza 19". Pozdrawiam.