Abit NF7-SL i AthlonXP 2800+

Autor: Petek <usun_to.ppeterson_at_wp.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 16:54:40 MET

Złożyłem komputer na płycie Abit NF7-SL, do której włożyłem AthlonaXP 2800+.
W bios-ie w opcjach ustawienia procesora płyta wykrywa mi go jako AthlonXP
2600+ i przyporządkowuje mnożnik 16x i FSB 133 MHz. Kiedy uruchamiam
komputer i system rozpoznaje urządzenia IDE (oraz w WinXP) jako nazwę
procesora widzę AthlonXP 3000+. Dodam, że mam zainstalowany najnowszy bios
do ww. płyty.
Można co prawda ręcznie ustawić mnożnik na 12,5x i FSB na 166, ale wolałbym,
żeby wszystko się samo ustawiło bez żadnych przeszkód.
Co może być przyczyną?

Petek