Re: taśma do dysku-jak przetestować

Autor: Alfa32 <einstein5czysc_at_wp.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 13:48:29 MET

> jak w temacie, podejrzewam, że taśma do dysku jest walnięta, jak sprawdzić
*************
witam,

jezeli jest to tasma 40zylowa, to mozesz pobawic sie z zestawem:
2 igly, przewod, zaroweczka i bateryjka/zasilacz.

Wymontowywujesz podejrzana tasme i musisz "przestrzelic" kazda zyle, czy
jest przejscie (czy przewodzi) z jednego gniazda do drugiego, przy czym nie
moze przewodzic na sasiednie piny. tzn. otworek nr 1 po jednej stronie
gniazda musi odpowiadac temu nr 1 przy drugiej wtyczce.

Przy tasmie "gestej" miedzy zylami sa przewody ekranujace, powinny one byc
gdzies we wtyczce polaczone razem i dodatkowo do ktorejs nozki.
Osobiscie nie najac pewnosci przy tasmie gestej, lepiej by ja bylo wymienic,
no chyba ze zdobedziesz gdzies schemat polaczen tych przewodow ekranujacych.
Wtedy przy sprawdzaniu nie moze byc zwarcia miedzy liniami sygnalowymi a
przewodem ekranujacym.

Najlepiej obejrzyj dokladnie, czy ta tasma nie jest gdzies poprzecierana,
wtedy OBOWIAZKOWO musisz ja wymienic. W przypadku zwarcia w czesci
przetartej mogloby dojsc do powaznego uszkodzenia np. urzadzenia podpietego
przez ta tasme lub urzadzenia np. karty rozszerzen , ktore zetknelo sie z
miejscem przetarcia.

Pozdrawiam,
Alfa32