Re: czy zauważe róznice w grafice 64/128?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 11:37:07 MET

PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> wrote:

> Masz racje, jezeli roznica bedzie wlasnie taka.

            W przypadku R9550 tyle zazwyczaj wynosi. IMO taka grafike warto brac
biorac pod uwage podane zastosowania. Gdyby t bylo tylko i wylacznie biuro
to moze cos uzywanego za psie pieniadze a z nowych R9250, tylko czy warto
oszczedzac ~50 zl?

> Nie wiemy nad jaka grafika zastanawia sie Pawel.

            Ze sposobu zadania pytania wnosze ze On tez nie za bardzo ;)

> Natomiast ja do biura kupilem grafike Riva TNT

            Ale kiedy to bylo. TNT2M64 od dawna nie ma w cennikach. Gdy to
robiles mialo to sens bo roznica miedzy TNT2M64/Vanta a pelna TNT2 i PRO
byla zasadnicza - wynikalo to z faktu ze nvidia miala wowczas na dobra
sprawe w ofercie tylko jeden rdzen i pozycjonowala go na rynek tylko za
pomoca czestotliwosci pracy i szerokosci magistrali, co mialo bardzo duzy
wplyw na cene. Obecnie jest takie zatrzesienie roznych ukladow ze roznice
ceny miedzy wersjami 64 bit i 128 bit sa znikome a rywalizacja
wydajnosciowa przeniosla sie do szerokosci magistrali 256bit.

> i do takich zastosowan jest jak najbardziej ok.

            Do biura to bardziej OK jest G100/200/400 dostepny za grosze.

> A nawet moge pograc w Q3 a grafa kosztowala mnie gorsze.

            Hmmm, to sie zdecyduj - pracujemy czy gramy ;)
W konfigu w kancelarii wyjalem niedawna TNT2 PRO bo mnie wkurzal wiatraczek
w niej zainstalowany i zastapilem Matroxem Millenium na MGA2064 - jestem
zadowolony. Jest ciszej a konfig ma byc tylko do pracy. Poza tym lepiej
pasuje mi ideologicznie do "alternatywnego" zestawu opartego o mobilny
K6-2+, Epoxa na MVP3, Matroxa Millenium, Yamahe724, 3Com 905C-TX-M i modem
Lucenta.
            A tak swoja droga - jesli _ABSOLUTNIE_ wyszystko ma sluzyc do pracy
i byc calkowicie legalne - pominie sie gry, filmy, mp3 itp to w ogromnej
wiekszosci przypadkow traca racje bytu duze dyski - na 3,1GB zostaje ~2,3
GB wolnego po zainstalowaniu wszystkiego co trzeba i zrobieniu backupu.

> Zalezy o jakich grach mysli Pawel. Pozatym niech komp do biura sluzy do
> pracy a nie zabawy ;)

Przypominam to co pisal w pierwszym poscie:
"Czy warto dopłacać do grafiki 128 bit- skoro w gry nie gram
praktycznie=- czasami coś moze."

Czyli cos czuje ze ma to byc biuro domowe i R9550 128bit dobrze tu pasuje.
Sam uzywam desktopa w podobny sposob [gram ~raz na rok jak cos mnie
napadnie] i konfig jest poza praca przede wszystkim centrum multimedialnym
ze zwroceniem szczegolnej uwagi na AV.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85