Re: Intel Pentium 4 a pasta termoprzewodząca.

Autor: Karol Borsuk <tau_at_poland.com>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 19:02:54 MET

Użytkownik "Ryba" <rybokot+usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cntsu0$277$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Posiadam PIV 3.0 GHz, procesor jest fabrycznie nowy, nie używany. Widzę,
> że na części radiatora, która będzie bezpośrednio przylegać do procesora,
> jest coś przypominającego taśmę termoprzewodzącą.
> Zastanawiam się czy należy dodatkowo nałożyć pastę termoprzewodzącą na
> procesor pod radiator-wiatrak?
>
> (Jeżeli tak, to jakiej firmy pasty najlepiej użyć i czy nakładanie pasty
> jest jednorazowe, czy trzeba powtarzać co pewien czas, np. co rok?)
>
> --
> Misio, 6863306C7A73

Witam,

Ja jak dwa lata temu kupiłem procesor P4 też takie same pytanie zadałem na
grupie.
Poradzili mi wtedy żeby nic nie modyfikować tylko założyć tak jak jest i tak
zrobiłem.
Procesor P4 2400 HT nigdy nie przekroczył 45 stopni Celsjusza, a poprzedni
Athlon 1200 nagrzewał się do 80 stopni i
zawieszał całą maszynerię.
Oczywiście ja przez dwa lata nie ściągałem procesora z płyty głównej,
czyszczę go (wentylator i radiator) i okurzam na płycie.
Jeżeli zamierzasz go ściągać w niedalekiej przyszłości to zastosuj pastę,
oczywiście na czysty radiator (bez taśmy).
Pozdrawiam .
     Karol Borsuk