LiteON SOHW-1633S - nie chce nagrywac

Autor: Mariusz <mschimke_at_op.pl>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 16:37:33 MET

Witam.
Mam problem z ta nagrywarka. Nie wiem co jest nie tak, bo bez problemu
nagram plyte RW, ale nie moge nagrac zwyklej DVD-R. Od nowosci (od jakiegos
miesiaca) nagralem kilka plyt normalnie, ale od paru dni:
-nagrywajac plyte w Nero (dostarczonym z nagrywarka), caly proces przebiega
OK, ale przy zamykaniu sesji wyskakuje blad - i plyta do wyrzucenia.
-druga opcja: nagrywam w Nero lub w CloneCD i caly proces przebiega OK, ale
potem okazuje sie, ze plyta wcale nie jest nagrana - tak jakby zapis byl
tylko symulowany.
    Plyty DVD-R mam firmy "Imation" (x2) - tylko takie nagrywalem, natomiast
plyte DVD-RW mam: "Platinum" (tez tylko te). Tej drugiej na poczatku w ogole
nagrywarka nie chciala obslugiwac, ale zrobilem update biosu do versji BS0K
(chyba z wersji BS0C (?) ) i wtedy dopiero moglem ja normalnie nagrac.
Nie mam mozliwosci przetestowania nagrywarki na roznych programach - mam
tylko tego Nero i nowego CloneCD. Myslalem, ze to moze wina programu, ale
skoro ani 1. ani 2. nie nagrywa, to co? Oddac nagryware na gwarancji, czy
sprobowac jeszcze kupic innej firmy nosnik? -no, ale skoro na poczatku kilka
plyt tej firmy sie nagralo, to dlaczego mialoby byc cos nie tak z plytami? W
sumie zaczelo sie tak, ze: szlag trafil mi 1 plyte, ale kolejna sie nagrala.
Po tej ostatniej, dobrze nagranej, ni cholery nie da sie nagrywac - albo
jest "niby-zapis", albo zepsucie plyty przy zamykaniu sesji.
Aha... oczywiscie z nagrywaniem zwyklych plyt CD-R/RW jest wszystko OK...

Bardzo prosze o jakies informacje, bo nie wiem, co z tym zrobic - z gory
wielkie dzieki!
Pozdrawiam!