Re: Formatowanie nowej baterii w notebooku

Autor: ksmx <ksmx_spamnothanks__at_plusnet.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 18:19:55 MET

Użytkownik "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@ZAMIEN.MINUS.NA.PLUS.MINUSnet.pl>
napisał w wiadomości news:Y1%nd.30090$ha.13955@news.chello.at...

> Mam nadzieję ze nikt nie posłuch tej rady :(
>
> Li-Ion przechowuje się w pełni naładowane w temperaturze
> pokojowej.

Bzdura. Zalecana temperatura przechowywania wynosi
ponizej 15C. Im mniej tym lepiej i nie nizej niz 20C.

Tutaj przykladowa tabelka:
http://www.buchmann.ca/Chap15-page2.asp

Wynika z niej, ze sluchajac twojej rady bateria
traci nieodwracalnie 20% swojej pojemnosci po roku.

> Krytycznym parametrem jest spadek napiecia w pojedynczego ogniwa
> ponizej 2,7 V Jeśli to nastąpi bateria jest do wyrzucania (lub do
> wymiany ogniw)

To tak ale tez nikt nie pisze, ze nalezy trzymac baterie, ktora
nie jest naladowana. Zalecane 40% naladowania.

ksmx