Re: Kontroler ATA100 na PCI

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 13:32:50 MET

Użytkownik "qmark" <qmark@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cnq1jm$c18$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Mam kontroler ATA133 Raid (Silicon Image) na PCI i chciałbym zamontować na
> nim 2 dyski
> 80GB i 17GB ale nie używać narazie "Rajdu" natomiast na kanałach płyty
> zostawię nagrywarkę CD-RW i osobno (2-gi kanał płyty)DVD.
> -Czy na początek trzeba zainstalowac sam kontroler bez przepinania dysków,
> potem przepiąć

Jeśli używasz systemu na bazie Windows XP (np. Windows 2000, XP) -
powinieneś najpierw zainstalować sterownik. Inaczej system nie wstanie.
Jeśli używasz systemu na bazie DOS (Windows 95, 98, Me) - możesz instalować
sterowniki w każdej chwili.
Jeśli używasz systemu Linux, prawdopodobnie rozpozna on kontroler ten jako
zwykły kontroler IDE (bo fizycznie tak jest, RAID jest programowy) i zobaczy
urządzenia podpięte do tego kontrolera jako np. hde, hdf, hdg, hdh. Tu
trzeba zmodyfikować odpowiednio /etc/fstab.

Oczywiście BIOS komputera powinien mieć możliwość wystartowania systemu z
takiego kontrolera, na ogół trzeba wybrać urządzenie startowe SCSI.

Paweł