Re: PII 450 i PIII 450 - roznice?

Autor: JanuSz <jsepWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 10:08:54 MET

> Jakie sa roznice, pomiedzy tymi prockami?
>
> Zawsze myslalem, ze najwieksza II'ka byla 450 a potem to juz tylko III'i
> byly...

PIII występowały w dwóch wersjach, z cache 512 zewnętrznym, pracującym na pół
gwizdka (połowa prędkości procesora - tak, jak w PII) - i od PII różniły się
dodatkowymi instrukcjami SSE i być może jeszcze jakimiś szczegółami.Były tylko
na Slot1. Podobno też mniej się grzały. Występowały one (zdaje się) do 550 MHz.
Druga wersja to Coppermine, miały 256 kB cache L2, instrukcje SSE, poprawione
działanie cache i pełna jego prędkość, no i L2 zintegrowane z jądrem. Ta wersja
występowała głównie jako Socket 370 (FCPA), ale zdarzały się też Slot 1.
Najwolniejszego widziałem na 550 MHz - ślicznie się kręcił. Mimo mniejszej
pamięci L2 były szybsze od starszej wersji, choć wielokrotnie słyszałem od
"sprzedawców", że lepsze są te z 512 kB, "bo mają więcej pamięci"