Re: [AMD] Jak sie ma taktowanie do wydajnosci?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 14:07:01 MET

Borys Power wrote:

> Wlasnie - wg oznaczenia 2500+ mam rozumiec, ze jest on porownywalny z
> Pentium 2.5 GHz??

Oznaczenia Sempronow sa odpowiednikami Celeronow D, czyli tak jak Celeron
D 2.5GHz.

> Jesli tak, to jakim cudem?

Inna organizacja potokow wykonawczych (m.in. sa krotsze), inna organizacja
pamieci podrecznej L1 i L2) i jeszcze kilka innych rzeczy.

> Czy w takim razie Sempron 2500+ wygralby w testach z np PIV 2.0 czy
> lepszym? (na porownywalnych zestawach)

Prawdopodobnie tak. Procesory AMD najczesciej przegrywaja w testach
syntetycznych, gdzie wymagany jest wysoki zegar, ale i to nie zawsze.
Przewaznie sa porownywalne, no i tansze przy tym.

> Jaka polecicie plyte pod tego procka? (najlepiej z siecia i dzwiekiem)

Epox 8RDA+, Epox 8RDA3I, Abit NF7, itd... Wazne zeby na nForce2.

> Ewentualnie jakiego innego dobrego/w miare taniego procka polecicie?

Barton 2500+ :) Ale to ciezko juz dostac.

--