Re: Mam problem -- Czemu chodzi tak wolno??

Autor: Peter <p.plata_at_hotpop.com>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 13:22:10 MET

> Zacznij od dołożenia RAM, XPki lubią mieć co najmniej 512 ramu, bez tego
> strasznie szuflują pomiędzy ramem a pamięcią wirtualną na HDD.

nawet na moim pentium 150 MHz (słownie: sto piecdziesiat) z 64 MB
(szescdziesiat cztery) ramu dzialajacym na XP (!!!) dokument worda (z
pakietu office xp) nie otwiera sie pol minuty. poza tym 256 mb pamieci to
duzo, jesli potrafi sie wylaczyc zbedne elementy systemu, niepotrzebne
uslugi itp. najbardziej zasobozerne okazuja sie antywirusy - a szczegolnie
najnowsze cudenka: NAV 2005, nowa Panda etc.

> Sprawdź też, czy nie załapałeś jakiegoś syfu (podczas instalacji wtyczka
> sieci ma być odpięta, wszelkie łaty ściągnąć wcześniej na dysk, podobnie
> jak firewalle i antywirusy). Przed jakimkolwiek połączeniem się z netem
> musisz postawić wszelkie krytyczne poprawki bezpieczeństwa, firewall i
> antywirus. Wyłączyć activeX z IE, najlepiej od razu postawić operę.
za duzo entera, chipa itd.
opera jest dobra, ale sa lepsze i bezpieczniejsze przegladarki jesli juz mam
sie czepiac (np. mozilla firefox).
przed wirusami, trojanami etc. najlepiej chroni zdrowy rozsadek i
ostroznosc.

> Pamiętaj, każdy program klasy p2p bez przerwy zgłasza dostęp do HDD,
> jeśli dane wymienne masz na dysku systemowym, to transfer i wydajność
> systemu będą mocno ograniczone
fakt.

proponuje odpalic menedzera zadan, sprawdzic, ktory proces zjada najwiecej
mocy procesora. sprawdzic w biosie w jakim trybie dziala dysk twardy (albo
odczytac z ekranu POST), czy nie jest podlaczony na jednej tasmie np. z
napedem cdrom mitsumi 2x (sic!). przeskanowac system w poszukiwaniu wirusow,
spyware itd. sprawdzic ilosc dostepnej wolnej pamieci fizycznej. zobaczyc
jaki plik wymiany postawil windows xp po czystym odpaleniu systemu i wyslac
post na grupe dyskusyjna.
u mnie system doslownie zdychal z powodu zainstalowanego anti-vira (NAV
2004). zmienilem na AVG i wszystko dziala.

w tej chwili mam:
17MB wolnej pamieci fizycznej (z 64MB)
119MB plik pamieci wirtualnej (szczyt: 127 MB)
zajetosc procesora: ok. 15%
przy wlaczonych nastepujacych aplikacjach: emule, netlimiter, msn messenger,
freeGG, outlook express, AVG anti-virus.

pozdrawiam grupowiczow
  piotrek