Re: mozecie poleci¶ jaki¶ cichy wiatrak?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 03:08:29 MET

"Tomasz" cnkueh$e6t$1@news.dialog.net.pl

> Potrzebuje jaki¶ dobry wiatraczek, najlepiej już z radiatorem,
> na Semprona,

> chodzi o to, że komputer od 2 lat nie był wył±czany, a do działania obecnego
> wiatraczka mam zastrzeżenia :)
> chciałbym co¶ cichego przede wszystkim,

Mierz temperaturę i zmniejsz napięcie zasilania wiatraków do 7 V lub do 5 V,
a przekonasz się, że temperatura praktycznie nie wzro¶nie, podczas gdy hałas
drastycznie zmaleje przy zmniejszeniu tego napięcia. :) Warto dodać, że tak
zasilane wiatraki pracować będ± dłużej, zanim się popsuja na tyle mocno, iż
trzeba będzie je zast±pić innymi/nowymi. :)

> bez pod¶wietleń i innych udziwnień :)

> btw: mam przy obecnym wiatraczku układ który steruje napięciem (prędko¶ci±
> wiatraczka) w zależno¶ci od temperatury,

I redukuje napięcie do 5 V? :)
Prawie na pewno nie, bo przy tej
szybko¶ci, któr± się osi±ga przy
zasilaniu wiatraka napięciem 5 V,
przeciętny wiatrak pracuje
praktycznie bezgło¶nie. :)

Stosowne rozmieszczenie podzespołów,
pozwalaj±ce lepiej :) chłodzić, daje
większe :) obniżenie temperatury niż
zwiększenie tego napięcia do 12 V. :)

Gdy ja miałem nowe wiatraki -- czasami
podchodziłem do wł±czonego komputera
i... ...wł±czałem go, gdyż nie słyszałem
pracy ani dysku (Barracudy), ani czterech
dużych wiatraków, choć dookoła była
niemal zupełna cisza. (na przykład noc±)

Czasami też (moim zdaniem) warto zdj±ć
kilka procent megaherców :) z taktowania. :)

E.