Re: Problem z nagrywaniem DVD (Nero)

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 12:51:45 MET

Miałem to samo. Po aktualizacji firmware Windows XP przełączył sobie kanał
IDE nagrywarki z trybu UDMA na PIO4 co powodowało zbyt słabe transfery z
dysku do napędu i w efekcie skoki stanu bufora oraz dwukrotne wydłużenie
nagrywania (działa buffer underrun więc nagrywanie kończyło się zawsze
pomyślnie). Myślałem że to wina BIOSu nagrywarki ale zauważyłem w menedżerze
urządzeń że dla kanału IDE jest takie ustawienie (tzn PIO4). Jeśli mimo
aktywnej opcji "DMA jeśli dostępne" Win XP uparcie pozostaje w PIO4 to
trzeba usunąć ten kontroler i zrestartować kompa, powinno pomóc lub
spróbować z innym BIOSem w nagrywarce.