Re: gateway

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 13:13:08 MET

Zbychu wrote:
> Witam
> Kumpel mnie zapytał co myślę o monitorach Gateway, a ja nic nie myślę, bo
> nic o nich nie wiem. Podobno są bardzo tanie (tak twierdził). Co Wy
> Szanowni Grupowicze o nich sądzicie? Co mu doradzić?

AFAIK Gateway to taki sprzęt gdzie "płacisz za walory uzytkowe a nie
znaczek". Jest to o tyle fajne że w USA gdzie ta marka jest
ultrapopularna najwazniejszy jest właśnie znaczek - stąd tworzone
identyczne produkty z innym logo i drastycznie często różniacymi się
cenami. Dlatego ze "stajni" Gateway'a mozna spotkać np. panele
LG/Philips - w znacznie bardziej niż "oryginał" interesującej cenie. Nie
wiem czy Twój kumpel nastawia się na sprzet nowy czy używany? Jeśli np.
  używane panele to niech uważa na serię 1810 sprzed paru lat - miewały
jakąś wadę fabryczna objawiającą się samoczynnym "wygaszaniem"
(blackscreen'y), więcej info w archiwach grup anglojęzycznych.

Co do nowego sprzętu z gwarancją to oferuje go chyba tylko jeden
dystrybutor z Warszawki. Przy ew. zakupie proponuje zwrócić uwagę na
warunki gwarancji - znacznie różnią się (na niekorzyść) w stosunku do
konkurencji typu Nec, Samsung. Nie jest ona bowiem bazowana na
popularnej normy ISO dot. "badpixow" tylko amerykańskiej gwarancji
Gateway'a (szczegóły na gateway-support). Jako "ciekawostkę" dodam że w
ogóle /nie/ obejmuje np. uszkodzonych subpixeli!

I jeszcze taka moja mała "dygresja" - wiekszość sprzętu oferowanego
obecnie jako nowy w Polsce - jest wyprodukowana nierzadko w okolicach
połowy /zeszłego/ roku. To wraz z faktem że często trafić mozna drobne
(mało znaczace ze względu na komfort użytkowania) skazy matrycy -
pozwala przypuszczać, że sprzęt ten może trafiać tu ze Stanów już jako
"refurbished" (sprawny, z ewentualnych zwrotów, przepakowywany przez
samego producenta), choć oczywiście to tylko poszlaki.. W każdym razie
przy jakimkolwiek zakupie, nowego czy uzywanego - sprawdzać, sprawdzać,
jeszcze raz sprawdzać.

BTW - znajomy ostatnio "kombinuje" z reklamacją właśnie nowo zakupionego
w Polsce monitorka tej firmy - więc jeśli interesuje Cię jakość serwisu
to daj znać na priv za jakiś czas, postaram się zdać relację ;-)

> Pozdrawiam

Pozdrawiam