Re: 127GB zamiast 160GB

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_onet.poczta.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 20:24:42 MET

> Kupilam dysk 160GB SAMSUNGA SP1614N 8 MG catch, podłączyłam go do kompa
aby
> zainstalować system (WINXP) i jakiez było moje zdziwienie gdy w momencie
> formatowania pojawila sie informacja pojemność dysku - 127GB. Sprawdzilam
> biosie pokazuje 160GB. Pobawilam sie troche i poformatowalam go najp. w
NTFS
> pozniej FAT32 (tu pokazal 127,9) no i staneło na dwóch partycjach 78GB i
> 49GB.

Mam identyczny dysk i po formatowaniu do fat32 (bez podzialu na partycje)
pojemnosc 149 GB. (Taka pojemnosc przynajmniej raportuje windows server
2003.) Acha.... rzeczywista pojemnosc dysku jest zawsze mniejsza po
sformatowaniu niz to co widnieje w specyfikacji.
Dla porownania Seagate Baracuda 60 GB ma u mnie po sformatowaniu (fat 32)
55,8 GB dostepnej pojemnosci.

::-:: fobiusz ::-::