DVD nie widzi czystych plyt CD-R

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 14:39:49 MET

Witam
Posiadam w swoim dorobku DVD-ROM LG i jak do tej pory dzialal dobrze. Lecz
od jakiegos czasu NIE ROZPOZNAJE CZYSTYCH plyt CD-R. Gdy taka plyte wloze do
nagrywarki (tez LG) to rozpoznaje ja bez problemu. Gdy chce przekopiowac
plyty i gdy czysta CD-R wkladam do DVD to slychac jak glowica sie kreci,
kreci i zatrzymac nie moze ;-) Dioda caly czas miga i nie chce przestac. W
efekcie do momentu jak nie wyjme plyty mam zwis okienek exploratora
(WinXPSP1). Che zaznaczyc, ze WSZYSTKIE NAGRANE PLYTY NAPED DVD CZYTA
PRAWIDLOWO. Oba napedy (DVD i nagrywarka) sa na tej samej tasmie ATA-100
wpiete do kanalu IDE 2 (czyli sec. master i sec. slave). Nie moge ich
podpiac inaczej bo mam zbyt upakowane bebechy w kompie (Modecom Fine II,
Abit IS7 i dwa dyski na IDE 1). DVD ma juz 2 lata. Oto nazwa napedu DVD:
HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B
Prosze Was o sugestie i porady dotyczace takiego stanu. Czemu nie czyta
czystych plyt CD-R? Z gory dzieki
Pozdrawiam :-)
Paweł