Re: Sempron 2400+ na FSB 400

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 07:16:59 MET

> Kijowa płyta ;-) Komp mógł nie wstawać z powodu braku odpowiednich
> dzielników magistrali dla szyn pci/agp. Na nforce2 tego problemu nie ma.

Oj, pitolisz. Płyta działa z Athlonem XP 2500+ który pracuje na magistrali
166MHz (333 DDR). Zatem odpowiednie dzielniki są. Zresztą producent
przewidział użycie całego szeregu procesorów Socket A.

Nie jest tak, że jeśli masz płytę na nForce, to płyta ta od razu musi być
najlepsza. Pomijając sprawę taktowania procesorów niestandartową
częstotliwością(nie każdy na tym świecie jest fanem rasowania i zapalonym
graczem), płyty wyposażone w chipset VIA nie ustępują funkcjonalnie tym z
nForce. Co więcej - są znacznie tańsze i dlatego istotnie lepiej się
sprzedają.

Jeśli chodzi o płyty Asrock, należą one do najtańszych i najmniej awaryjnych
płyt. I nie jest to tylko moja opinia, inni grupowicze którzy masowo używają
tych płyt mogą to potwierdzić. Problemy jakie się pojawiają głównie są
skutkiem nieprzeczytania instrukcji obsługi.

Paweł