Re: akcleracja 2d - teoria

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 14 Nov 2004 - 17:10:18 MET

xaliemorph wrote:
> Swego czasu grzebiąc w ustawieniach ffdshow by sobie porawić jakość
> nienajlepszych nagarań cyfrowych (czyt. filmów, filmików) dostrzegłem
> możliwości drzemiące w pakiecie i pewnego poprawienia jakości za pomocą
> kombinacji filtrów. Jednakże opcje te wymagają sporej mocy procesora,

Takie filtrowanie należy robić na etapie kompresji.

> Czy istniałaby teoretycznie możliwość wbudowania w karty graficzne
> akceleracji 2d, dzięki której moglibyśmy uzywac mocy drzemiącej w karcie

Teoretycznie wszystko można,

> (pewnie retoryczne) jeśli byłoby to możliwe (i za pomocą bardzo szybkiej
> karty 2d na wolnym procesorze móc oglądać podrasowane filmy z piękną
> jakością), to czemu producenci kart lekceważą te sferę wymyślając coraz
> to nowe możliwości 3d, bez rozwijania sfery 2d :/

Bo po co to komu? Sekwencje wideo powinny być przefiltrowanie
w czasie kompresji, a potem tylko odtwarzane. Ewentualne fil-
trowanie w czasie odtwarzania powinno się ograniczać do
konwersji przestrzeni barw i skalowania.

> (A tak na końcu zdaniem czystego laika, i owszem mogę się mylić, uważam
> że zbyt duża waga jest przykładana do tych wszystkich błysków i achów,
> pixel shaderów, zaniedbując możliwości vertex shaderów, w odczuciu laika

A pomyśl o tym, że jakby się uprzeć, to te właśnie bajery
można by wykorzystać do odtwarzania wideo -- traktując
obraz wideo jako teksturę. Jest to więc do zrealizowania.
Problem w tym, że nikomu nie jest to potrzebne, nie pow-
stają zatem odpowiednie odtwarzacze.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |