Re: Wiatrak do AMD Athlon 64 3000

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sat 13 Nov 2004 - 01:05:13 MET

Zygmunt M. Zarzecki wrote:

> zagladnij do tablic fizycznych i zobacz, ktory metale najlepiej
> przewodza cieplo

Tak na serio - sproboj znalezc radiator wykonany tak jak wspomniales ze
srebra. Nie wiem co jest tego powodem (nie znam sie na tym dokladnie),
wiadomo, ze srebro jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepla, a jednak cos
musi powodowac, ze nie jest uzywany do produkcji radiatorow. Przecietnie,
najprostsze radiatory wykonane sa z aluminum, nastepny etap to dolozenie
troche miedzi, potem cale miedziane, a obecnie doklada sie do nich zloto,
ktore jest rowniez bardzo dobrym przewodnikiem ciepla.

> BTW zloto jest okolo 70, 80 razy drozsze od srebra
> wiec jesli wpakowali na radiator 1g zlota (bardzo malo prawdopodobne),
> to rownie dobrze mogliby wstawic plaskownik 70 gramowy srebra lub 6 kg
> bryle miedzi lub 7, 8 kg bryle z aluminium
> jasne?

Mogli by rowniez wpakowac 50kg aluminium. Tylko ciekawe gdzie bys to
zmiescil.
Jasne?

> wiesz po co sa chromowane gadzety w drogich furach?
> by samce w nich siedzace mieli jeszcze dluzsze

Co dluzsze? Poza tym chromowane felgi wygladaja fajnie.

--