Pentagram QC80-Cu - 2 starcie!

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 20:51:30 MET

No dzisiaj znowu powalczyłem z coolerkiem...
Zdjąłem i wyczyściłem wszystko, posmarowałem pastą od Zalmana 80D tym razem,
zmontowałem wszystko bardzo uważnie, dokręciłem niemal do oporu i...
zapodałem testy.
Jednakże tragedia nie ustąpiła. Aha! Zwiększyłem obroty do 2100 - to jest
najwyższa akceptowana dla mnie wartość - choć oczywiście wentyl jest
słyszalny bez problemu poza obudową ;(
Uruchomiłem sobie Prime na najbardziej obciążający i podgrzewający test, a
że CPU pokazywało jakieś 60% obciążenia dodałem mu Cinebench i było 100%.
Żeby się nie migał mieszałem sobie jeszcze w OE, TC i takie tam klikanie -
żeby go dobić. Temperatura doszła do 64 stopni - wydaje się, że taka już by
się utrzymywała bo już na 63 był długo. Ale 56 o których mówił gość z
serwisu to marzenie ;(
Czyli będę go reklamował - wszędzie pisze P4 - 3.06 w trybie cichym - dla
pewności sprawdziłem parametry tego 3.06 - bo ja mam 3.0 - ma o 0,2 W
większą moc cieplną więc oszukują klientów! Będę żądał wymiany na QVC120 -
bo w QVC100 szkoda się bawić. Ale po cichu, żałuję że nie dołożyłem nieco i
szarpnąłem się na Zalmana AlCu za 150 zł.
Reasumując - QC80-Cu wcale nie jest tak rewelacyjny jakby się zdawało, i
radzi sobie z chłodzeniem znacznie gorzej niż by jego wygląd i napisy na
opakowaniu sugerowały. Listki są chłodzone dobrze, ale wg mnie zbyt mało
ciepła do nich dociera. Na domiar złego cooler nie przykrywa całego P4 - to
też jest strata.

--
[ Mariusz: Asus P4PE P4 3GHz 512/800HT 512 DDR400 NEC E700 Asus GF4Ti4200 ]
[ 128 MB AGPx8 Zalman ZM80D HP WinFast TV 2000 Exp. Zoltrix Cobra Hitachi ]